• FILMEN
    • Om filmen
    • Fortællinger fra filmholdet
      • Instruktøren fortæller
      • Co-intstruktøren fortæller
      • Anonym co-instruktør fortæller
      • Produceren fortæller
    • Instruktørens produktionsnoter
      • Første møde med massakren
      • Begyndelsen på The Act of Killing
      • At lave film om iscenesættelsen af et folkedrab
    • Indonesien efter The Act of Killing
    • Hvad er et folkedrab?
    • Video: Interview med instruktøren
    • Presseomtale og citater
    • Undertekster
    • Credits
  • MEDIEFAG
    • The Act of Killing under mediefaglig lup
    • Filmens leg med genrer
    • Dramaturgiske modeller
    • Præmis, plot og tema
    • Filmens idégrundlag
    • Fremdriftskomponenter
    • Fortælletyper
    • Scenetyper og forløbsformer
    • Vejledning til underviseren
    • Links og litteratur
  • FILOSOFI
    • The Act of Killing – filosofisk set
    • Voltaire
    • Den fjerde statsmagt
    • Frihed, uddannelse og ukritiske efterligninger
    • Anwar Congos fysiske reaktion i slutningen af filmen
    • Pligt- og nytteetik
    • Forståelse og fremmedgørelse – baggrund og metode
    • Forsoning, folkeret eller den stærkes ret
    • Økonomi og demokrati
    • Vejledning til underviseren
    • Links og litteratur
  • PSYKOLOGI
    • The Act of Killing i et psykologifagligt perspektiv
    • Ondskabsfulde handlinger
    • Dem vs. os – stereotyper, fordomme og diskrimination
    • Gerningsmænd
    • Traumatiseret gerningsmand?
    • Tilskuere
    • Ofre
    • Gerningsmændenes forklaringer
    • Forsoning efter folkemordet?
    • Narrativer – og hvad filmen gør ved tilskueren
    • Vejledning til underviseren
    • Links og litteratur
  • HISTORIE
    • Indonesien i historiefaget
    • Kolonitiden og tilblivelsen af det moderne Indonesien
    • Tiden op til 1957
    • Folkedrabet i 1965-66
    • Metode: Film og historie
    • Metode: Kildekritik
    • Vejledning til underviseren
    • Links og litteratur
  • DANSK
    • The Act of Killing i et danskfagligt perspektiv
    • Kommunikationsanalyse
    • Dramatiserede erindringer
    • The Act of Killing som metafilm
    • Anwar Congo – frontstage og backstage
    • Retoriske appelformer
    • Argumentationsanalyse
    • Hate speech i The Act of Killing
    • Sprogets magt
    • Værkanalyse
    • Anmeldelser, citater og taglines
    • Vejledning til underviseren
    • Links og litteratur
X

MEDIEFAG

Vælg ét af menupunkterne fra menuen:

 
 

The Act of Killing under mediefaglig lup
Filmens leg med genrer
Dramaturgiske modeller
Præmis, plot og tema
Filmens idégrundlag
Fremdriftskomponenter
Fortælletyper
Scenetyper og forløbsformer
Vejledning til underviseren
Links og litteratur

 

 

Læs alt samlet i pdf.-format:

 
 

Mediefagsundervisningsmateriale.pdf

 

  • Kontakt
  • Om siden